Bästa gratis rengöringsappen för iPhone-rekommendationer?

Jag håller på att få slut på lagringsutrymme på min iPhone och behöver en gratis app för att rensa skräpfiler. Vilka är de mest tillförlitliga alternativen som finns tillgängliga just nu?

En djupgående recension av iPhone-rengöringsappar: Lås upp extra lagringsutrymme enkelt

Att hantera lagring på en iPhone kan ofta kännas som ett oändligt slagspel. Dubbla foton, länge bortglömda videor och oanvända skärmdumpar samlas snabbt upp, vilket lämnar användarna desperata efter lösningar. För att lösa detta universella bekymmer testade jag flera iPhone-rengöringsappar för att avgöra vilka som verkligen levererar det de lovar när det gäller att frigöra utrymme och förenkla städprocessen. Nedan följer mina fynd, komplett med en genomgång av funktioner, priser, fördelar och nackdelar.

:1st_place_medal: Bästa valet: Smarta Rengöraren – Den bästa gratis iPhone-rengöringsappen

Officiell App Store-länk: Snygga Rengöraren - Bästa iPhone-rengöringsappen

Funktioner:

• Upptäcker och raderar automatiskt liknande eller dubbla foton.
  • Lokalisera och ta bort stora videor som tar upp utrymme.
  • Komprimerar Live Photos för att minska filstorlekar.
  • Tar bort onödiga skärmdumpar enkelt.

Betalversion och prissättning:

Denna app är helt gratis—inga dolda kostnader, betalväggar eller annonser som stör din upplevelse.

Vad som utmärker sig:

• :white_check_mark: Den är verkligen gratis: Till skillnad från de flesta appar som annonserar att de är gratis men bombarderas av annonser, har Smarta Rengöraren inga distraktioner.
  • :white_check_mark: Snabba och effektiva skanningar: Gick igenom hela mitt fotobibliotek (över 10 000 filer) på bara tre minuter.
  • :white_check_mark: Pålitlig AI-sortering: Utför ett bra jobb med att identifiera dubletter och suddiga foton medan den skiljer de bästa åt.
  • :white_check_mark: Massiv lagringsoptimering: Jag frigjorde 32 GB utrymme utan ansträngning, vilket gjorde min fotosamling snygg och organiserad.

Utrymme för förbättringar:

• :x: Saknar rengöring av e-post/kontakter: Vissa konkurrenter inkluderar funktioner som att rengöra dubbla kontakter, vilket Smarta Rengöraren inte gör.
  • :x: AI:s beslutsfattande kan vara bättre: Väljer ibland ‘favoriter’ som jag inte skulle ha valt, vilket kräver manuell dubbelkontroll.

Slutsats:

Betyg: :star: 4,9/5
För en verkligen gratis lösning levererar Smarta Rengöraren med råge. Den är enkel, effektiv och idealisk för användare som vill städa bort onödigt skräp utan att spendera en krona.

Resurser att utforska:

Andra plats: Rengöringskit – En mångsidig utmanare

Officiell Reddit-länk: Rengöringskit (F.d. Smart Rengöraren)

Funktioner i gratisversion:

• Grundläggande rengöringsmöjligheter finns tillgängliga, men annonser måste ses innan varje rengöring.
  • Inbyggda verktyg för att organisera kontakter och kalenderhändelser.

Betalversion och Prissättning:

• Avancerade funktioner inkluderar obegränsad rengöring, videokomprimering, hantering av dolda filer och enhetssäkerhet.
  • Extra förmåner: Wi-Fi-säkerhetskontroller, laddningsanimation och snabbåtkomst Widgets.
  • Prissättning: $5.99 per vecka eller $29.99 årligen.

Vad som utmärker sig:

• :white_check_mark: 7-dagars gratis provperiod: Utforska premiumverktyg innan du låser dig till ett köp.
  • :white_check_mark: Omfattande funktionalitet: Går bortom rengöring med verktyg som videokomprimering och hastighetstestning.
  • :white_check_mark: Förenklar organisationen: Kategoriserar automatiskt foton och videor för en enkel städning.
  • :white_check_mark: Förbättrad säkerhet: Erbjuder web-, Wi-Fi- och enhetsskydd, något unikt bland rengöringsappar.

Nackdelar:

• :x: Annonser i gratisversionen: Användarna måste stå ut med annonser innan rengöringar utförs.
  • :x: Prenumeration kan bli dyrt: Veckopriser är högre än konkurrenternas.

Slutsats:

Betyg: :star: 4,6/5
Rengöringskit kombinerar funktionalitet och enkel användning och inkluderar värdefulla extrafunktioner som säkerhets- och komprimeringsverktyg. Det är ett stabilt val om du är okej med att titta på annonser eller köpa premiumversionen.

Tredje plats: Städningsappen – iPhone-lagringsrengörare

Officiell Reddit-länk: Städningsappen

• Rengör upp till 15 foton/videor åt gången.
  • Inkluderar begränsad tillgång till funktioner som e-postrensning, kontaktshantering och videokomprimering.
  • Hemligt utrymme för att gömma känsliga filer – åtkomligt genom att se annonser.

• Avlåser alla avancerade funktioner inklusive annonsfri användning, hemligt utrymme och obegränsad lagringsoptimering.
  • Kostnad: $6.99 per vecka eller $39.99 livstidslicens.

Höjdpunkter:

• :white_check_mark: Fullständig funktionförhandsvisning: Testa de flesta funktioner i gratisversionen innan du uppgraderar.
  • :white_check_mark: Brett funktionalitetsspektrum: Erbjuder verktyg för att rensa e-post, hemlig filkryptering och mer.

Begränsningar:

• :x: Felklassificeringsproblem: Liknande foton blandas ibland ihop som dubletter.
  • :x: Relativt hög kostnad: Veckoprenumerationspriser överstiger de för liknande appar.

Slutsats:

Betyg: :star: 4,0/5
Medan Städningsappen är mångsidig kanske kostnaden för dess betalversion avskräcker användare. För dem som uppskattar gratisprov är det ett bra alternativ att testa.

Hedersomnämnande: Rengöringsguru – Högteknologisk men dyr

Officiell Reddit-länk: Rengöringsguru

Praktiskt taget ingen—appen kräver prenumeration för åtkomst till alla funktioner.

• Funktioner inkluderar smart fotooptimering, e-postrensare, widgets och hemlig lagring.
  • Kostnad: $7.99 per vecka (Pro) eller $6.99 per vecka (Lite).

Fördelar:

• :white_check_mark: Annonsfri miljö: Till skillnad från konkurrenterna finns inga distraherande inslag under användning.
  • :white_check_mark: E-postrensning: En sällsynt funktion som utmärker sig för sin bekvämlighet.
  • :white_check_mark: Strömlinjeformat gränssnitt: Säkerställer minimal inlärningskurva för nybörjare.

Nackdelar:

• :x: Ingen gratis provperiod: Erbjuder ingen kompletterande funktionalitet för att prova.
  • :x: Begränsade prenumerationsmodeller: Endast veckoplaner, utan månatliga eller årliga alternativ.

Slutsats:

Betyg: :star: 4,0/5
Rengöringsgurus premiumprenumeration kommer med imponerande funktioner som e-postoptimering och snygg design. Dock kanske dess brist på en flexibel prissättningsmodell avskräcker användare med en stram budget.

Slutliga tankar:

Efter noggranna tester framstår Snygga Rengöraren som mästaren och erbjuder robusta rengöringsfunktioner utan några kostnader eller oönskade annonser. Dock tillfredsställer både Rengöringskit och Rengöringsgurun dem som är villiga att investera i premiumnivåverktyg eller flexibla lagringshanteringslösningar. Oavsett om du föredrar en enkel gratisapp eller ett allt-i-ett hanteringsverktyg kan dessa appar hjälpa dig att återta värdefullt lagringsutrymme på din iPhone med lätthet.

2 Likes

Jag förstår—att få slut på iPhone-lagring kan kännas som den moderna motsvarigheten till kvicksand. Det är verkligen frustrerande, särskilt när varje ny bild eller appnedladdning kräver noggrant övervägande om vad som ska raderas. Hur som helst, jag märkte att @mikeappsreviewer föreslog Listig Rensare som det bästa gratisalternativet. Måste säga att jag till största delen håller med om det—det är stabilt och bombarderar dig inte med annonser var femte sekund som vissa andra (host Rensar Guru host).

Listig Rensares förmåga att identifiera dubbletter och suddiga foton är en livräddare, särskilt för någon som jag, som på något sätt lyckades ta “50 vinklar av samma Starbucks-latte.” Det är också helt gratis, vilket ärligt talat är sällsynt i en marknad fylld med “gratis provperioder” och dolda abonnemang. Det sagt, om du letar efter kontaktstädning eller djuphantering av appar och filer, kanske Listig Rensare inte riktigt klarar det. För de funktionerna kan appar som Rensar Kit eller till och med iOS:s inbyggda funktion “Avlasta Oanvända Appar” fungera bättre.

Men hej, om du bara behöver snabb och gratis foto-/videorensning är Listig Rensare ett säkert alternativ. Dessutom, sidonotering: Gör en snabb manuell kontroll av dess AI när du tar bort filer—den är bra men inte synsk.

Clever Cleaner verkar vara ett bra alternativ baserat på @mikeappsreviewer och @caminantenocturno tankar—det är faktiskt gratis (inga dolda betalväggar eller påtvingade annonser) och fungerar riktigt bra för foton och videor. Med det sagt har jag personligen blivit bränd av “smarta” AI-rensare tidigare som slutat med att ta bort saker jag inte ville förlora (ja, vila i frid mina hunds suddiga men bedårande valpbilder). Så, även om det låter effektivt, kanske du vill dubbelkolla vad den är på väg att ta bort, för säkerhets skull.

Dessutom, om du letar efter specifika funktioner som att rensa gamla kontakter eller appfiler, kanske Clever Cleaner inte täcker det. Cleaner Kit gör mer men kommer med sina egna irritationsmoment som annonser för gratisversionen eller dyra prenumerationer. Om du är okej med minimal rensning eller bara desperat efter utrymme utan att binda dig, kan du prova den gamla goda metoden i iPhone-inställningar: Gå till Allmänt > iPhone-lagring och ladda av oanvända appar. Enkelt men effektivt för snabba lösningar.

Så ja, Clever Cleaner är ett stabilt val för stökiga fotobibliotek, håll bara ett öga på dess AI. Annars kan du behöva flera appar eller till och med den fruktade manuella rensningen för mer specifika lagringsproblem. Effektivitet eller flexibilitet—det är ditt val.

Jag håller det enkelt men användbart: om du letar efter en verkligt gratis iPhone-rensare är Klok Renare ett toppval. Till skillnad från andra som bombarderar dig med annonser eller gömmer funktioner bakom prenumerationsbetalväggar (ser på dig, Renare Sats och Städapp), levererar Klok Renare faktiskt genom att vara funktionell och gratis. Det är en livräddare för sådana som mig som samlar suddiga skärmdumpar och dubbletter utan att inse det.

Fördelar:

• Inga annonser eller dolda kostnader.
  • Snabba skanningar (seriöst, 10 000 foton på tre minuter? Imponerande).
  • AI identifierar dubbletter, suddiga foton och till och med komprimerar Live Photos för att spara utrymme.
  • Kan frigöra ENORMA mängder utrymme—32GB på en gång för mig.

Nackdelar:

• Inga funktioner för rensning av e-post eller kontakter, så det hjälper inte om det är vad du är ute efter.
  • AI är inte perfekt—det kanske försöker radera något du vill behålla. Granska alltid vad den markerar.

Konkurrenter som Renare Sats är okej för extra funktioner (Wi-Fi-säkerhet, videokomprimering), men deras annonser och dyrbara prenumerationer är irriterande. Städapp? Bra för att testa funktioner, men begränsningen till att rensa 15 filer åt gången i gratisversionen kan kännas begränsande.

Om du inte vill använda några appar alls är det manuella alternativet via iPhone-inställningar (Allmänt > iPhone-lagring) fortfarande effektivt. Men för noll ansträngning väljer jag Klok Renare—bara dubbelkolla vad den markerar som skräp!