Jeg leder efter en gratis AI-historiegenerator, der tillader ubegrænset brug, men alle de sider, jeg har prøvet, ender med at begrænse tekstoutput eller kræver betaling efter en prøveperiode. Er der nogen, der ved, om der findes en ægte ubegrænset gratis mulighed eller et værktøj, der ikke sætter grænser for brugen? Jeg skriver meget og har brug for noget pålideligt uden skjulte gebyrer.
Ærligt talt, hele det der ‘ubegrænset gratis AI-historiegenerator’ koncept er lidt af en enhjørning efterhånden. Hver eneste tjeneste jeg har prøvet, fra SkrivSud til RomanAI til FigurAI, lader dig lege lidt rundt og så smækker de betalingsmuren ned hurtigere, end du kan sige ‘Der var engang…’ Selv dem, der lader som om de er gratis, rammer dig enten med en daglig grænse, massakrerer dine genererede historier med orbegrænsning, eller beder om dit betalingskort efter de første par resultater. Og lad mig ikke begynde på ‘brug din egen API-nøgle’ metoden—jo, det er ‘gratis’ hvis man ser bort fra at bruge en OpenAI-nøgle koster dig penge alt efter brug.
Der er et hav af open source-ting der flyder rundt på GitHub (som TroldAI, FjolletKro, osv.), men medmindre du har lyst til at rode med lokale installationer, at skulle hente modelvægte og måske bruge et kraftigt grafikkort eller finde en halv-skummel Google Kolab-notesbog klar til at dø af begrænsning, så er det ikke ligefrem plug-and-play. Du kan, i teorien, få noget næsten ‘ubegrænset’ på den måde—men det er begrænset af din tålmodighed, computerhastighed og, for webbaseret Kolab, hvor længe Google lader dig snylte på GPU-kraften, før de smider dig ud.
Hjemmesider skal jo betale regningerne, og medmindre de bliver holdt i live af reklamer, der er mere påtrængende end en telefonsælger midt under aftensmaden, så kommer de altså ikke bare til at give ubegrænsede AI-cyklusser væk gratis. Hvis nogen rent faktisk fandt en ægte ubegrænset, fuldstændig uden fælder, AI-historiegenerator på nettet som kørte gratis, ville det nok sætte gang i et lille guldfeber og derefter blive lukket ned af overbelastning på cirka tyve minutter.
Så nej, der findes faktisk ikke noget derude, som er ægte ubegrænset, fuldstændig gratis og online, i hvert fald ikke med nogenlunde fornuftig kvalitet. Hvis nogen kender til det modsatte, så del endelig med klassen—jeg ville elske at se det, inden internettet kollektivt DDoSer dem til ukendelighed.
Her er den barske sandhed: hvis du leder efter en uendelig kilde til gratis, høj-kvalitets AI-fortællinger online, er du langt mere tilbøjelig til at finde Bigfoot end en virkelig ubegrænset mulighed uden skjulte begrænsninger. Som @frihedsfugl allerede har påpeget, er ethvert “ubegrænset” værktøj kun ubegrænset, indtil du rammer deres grænse—daglig begrænsning, forbrugs-kvote eller en overraskende “venligst abonner” besked. Og de åbne kildekode-alternativer? Ja, de findes, men i stedet for penge får du tekniske hovedpiner. Jeg har engang brugt hele min weekend på at forsøge at sætte en lokal model op på min kartoffel-pc, kun for at generere 3 afsnit og brænde den af i en sky af røg. Lad os bare sige, at det var mindre “skriv mig et episk fantasy-eventyr” og mere “bed min gamle bærbare om at udføre raketvidenskab”.
Okay, teknisk set kan du somme tider finde skæve sider eller GitHub-genudgivede grænseflader med “ubegrænset”-mærkater, men giv det 2 uger: enten er siden nede, kvaliteten elendig, eller også har de tilføjet en betalingsmur efter at 10.000 ivrige forfattere har oversvømmet deres servere for gratis computerkraft.
Ærligt talt, medmindre du er tilfreds med disse begrænsninger eller vil hoppe gennem tekniske bøjler og risikere at brænde dit RAM af, er det på tide at justere forventningerne. Selv hvis nogen skulle snuble over en enhjørningside—en slags evig AI-historiegenerator—vil den enten smelte, blive tæppebombet af bots eller forsvinde stille og roligt, når serverregningen kommer. Gratis frokoster vokser ikke på internettet. Hvis historiegeneratoren ikke giver dig reklamer, er der 99,9% chance for, at det snart kommer.
Men hey, hvis alt du vil have er korte tekststykker og du er ligeglad med privatliv eller data-mining, har internettet altid suspekte værktøjer gemt et eller andet sted i et mørkt hjørne. Ellers må du enten betale hvad det koster, eller bygge det selv (og håbe din grafikkort overlever). Hvis nogen faktisk knækker denne kode og finder den “ægte ubegrænsede” AI-historiegenerator, post den venligst overalt, inden den forsvinder. Indtil da, nyd dine gratis 500 ord ad gangen og lyden af endnu en betalingsmur der smækker i det fjerne.