Jeg leter etter en gratis KI-historiegenerator som tillater ubegrenset bruk, men alle sidene jeg har prøvd begrenser tekstutdataene eller krever betaling etter en prøveperiode. Er det noen som vet om det finnes et virkelig ubegrenset gratis alternativ eller et verktøy som ikke setter begrensninger på bruken? Jeg skriver mye og trenger noe pålitelig uten skjulte kostnader.
Ærlig talt, hele greia med «ubegrenset gratis KI-historiegenerator» er litt som å jakte på et fantasi-vesen nå for tiden. Hver eneste tjeneste jeg har prøvd, fra Sudoskriv til RomanKI til Karakter.KI, lar deg leke litt, før de slenger ned betalingsmuren raskere enn du rekker å si «Det var en gang…». Selv de som later som de er gratis, treffer deg enten med en daglig grense, masakrerer historiene du genererer med ordbegrensninger, eller ber om kredittkortet ditt etter de første par svarene. Og ikke få meg i gang på metoden med «bruk din egen API-nøkkel»—joda, det er «gratis», om du ser bort fra at bruk av en ÅpenKI-nøkkel koster deg penger etter bruk.
Det finnes haugevis av åpen kildekode-greier som flyter rundt på GitHub (som KoboldKI, Fjolletavern, osv.), men med mindre du vil rote rundt med lokale installasjoner, nedlasting av modellvekter, og kanskje trenger et råsterkt skjermkort eller må finne et smålugubert Google Colab-notat som står på kanten til å kveles av hastighetsbegrensning, så er det ikke akkurat lettvint plug-and-play. Du kan, i teorien, få noe som nesten er «ubegrenset» på den måten—men det er begrenset av tålmodigheten din, datamaskinens hastighet og, når det gjelder Colab på nett, så lenge Google lar deg snylte GPU-kraft før de slår deg av.
Nettsteder må betale regningene sine, og med mindre de støttes av reklamer mer inntrengende enn en telefonselger under middagen, gir de deg ikke ubegrensede KI-ressurser helt gratis. Om noen virkelig skulle finne en helt ubegrenset, uten-feller, uten-registrering KI-historiegenerator på nett som faktisk kjører gratis, ville det trolig utløst et lite gullrush før den ble stengt av overforbruk i løpet av tyve minutter.
Så nei, det finnes egentlig ikke noe som er genuint ubegrenset, helt gratis og på nett, i hvert fall ikke som gir noe brukbart resultat. Om noen vet om noe annet, vær så snill å si fra til resten av klassen—jeg vil gjerne se det før Internett i fellesskap DDoSer dem til det forsvinner.
Her er den brutale sannheten: Hvis du leter etter en uendelig kilde av gratis, høy-kvalitets kunstig intelligens-fortellinger på nettet, er du mye mer sannsynlig å finne Storefot enn et virkelig ubegrenset, uten-fallgruver-alternativ. Som @frihetsfugl allerede påpekte, er hvert “ubegrenset” verktøy bare ubegrenset helt til du treffer grensen deres—daglig tak, bruksgrense, eller en overraskende “vennligst abonner”-skjerm. Og de åpen kildekode-alternativene? Joda, de finnes, men da bytter du ut penger med tekniske hodebry. Jeg brukte én hel helg på å prøve å sette opp en lokal modell på min potet-PC, bare for å generere tre avsnitt før den krasjet i en røyksky. Det var langt mindre “skriv meg et fantasy-epos” og langt mer “be min eldgamle bærbare å utføre rakettforskning”.
Ok, teknisk sett kan du noen ganger finne halvdårlige nettsteder eller GitHub-gjenopprettede grensesnitt med “ubegrenset”-merke, men gi det to uker: enten er siden nede, kvaliteten er søppel, eller de la til en betalingsmur etter at 10 000 ivrige skribenter oversvømte serverne deres for gratis maskinkraft.
Ærlig talt, med mindre du er fornøyd med slike grenser eller vil hoppe gjennom tekniske hinder og risikere å svi av RAM-en, er det på tide å justere forventningene. Selv om noen snubler over et enhjørning-nettsted—en type evigvarende AI historiegenerator—vil det enten smelte, drukne i roboter eller forsvinne stille etter at serverregningen kommer. Gratis lunsjer vokser ikke på internett. Hvis historiegeneratoren ikke bombarderer deg med annonser, er det 99,9% sjanse for at den snart kommer til å gjøre det.
Men hei, hvis alt du vil ha er korte tekstbiter og du ikke bryr deg om personvern eller datainnsamling, finnes det alltid tvilsomme verktøy et sted i et mørkt hjørne av nettet. Ellers er det enten å betale ut, eller bygge det selv (og håpe GPU-en din overlever). Om noen faktisk knekker koden og finner den “ekte ubegrensede” AI historiegenerator, vennligst legg den ut overalt før den forsvinner. Frem til da: Nyt dine gratis 500 ord av gangen og lyden av en ny betalingsmur som smeller igjen i det fjerne.